torsdag 10 maj 2012

Be creative

 
Bläddrade i en inredningstidning här om dagen och bland annat dessa två bilder fångade mitt intresse. Under skoltiden hörde både bildkonst och textilslöjd till mina favoritämnen och jag har i mitt stilla sinne drömt om att både börja måla och sy för att dämpa mitt skriande behov av att göra något skapande. Symaskinen fick jag redan i julklapp för ett par år sen, gitarren likaså. Stickningsattiraljer fick jag i födelsedagspresent i fjol och en grundkurs i olje-och akrylmålning gick jag med mamsen 2009. Nu köpte jag ett par dukar och oljefärg på Galna dagar i år och jag känner att NOW is the time att plocka fram konstnärssjälen i mig. Dessa bilder fick inspirationen att flöda ytterligare. Härlig idé att samla ihop olika tygmönster man gillar och klä en gammal fåtölj. Ska hålla utkik efter en på sommarens loppisrundor. Det virkade sängöverkastet i äkta Missoni-anda kan ju heller inte vara ALLTFÖR knepig att knyckla ihop bara man skulle lära sig virka (only that part, haha). Så nu när sommarlovet står inför dörren så väntar ju ALL tid i världen för att stilla mitt bultande skaparsinne. Har även en batikfärgningsateljé i startgroparna med min yogapolare Mademoiselle Cecilia. Här ska färgas yogatights hela sommaren må ni tro! (När ska vi sätta igång, bruttan?) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar