söndag 15 januari 2012

Min morgon


ÄLSKA söndagar! Och speciellt krabbisfria. Det finns inte mycket som är bättre än en lugn och skön morgon med god frukost, nybryggt kaffe och dagens tidning. Sitter och njuter av tystnaden. Det är söndag och ingen rör sig. O helgade vilodag, vad ska vi hitta på idag?

Här är min favoritfrulle: hemlagad mysli, färska bär (frysta går också bra) och turkisk joghurt. MUMS. Jag brukar lite tagavadmanhaver när jag lagar mysli.

Denna gång blev det:

ekologiska havregryn
ekologiska linfrön
solrosfrön
ekologisk nötblandning
ekologisk flytande honung
ekologisk olivolja

In i ungnen ca 225 grader och rosta. Rör om med en träslev mellan varven. Jag brukar ta ut myslin när den fått lite rostbrun färg.

gojibär (efter ugnen)

Et voilá, bon apetit och glad söndag på Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar